Podróże,  Polska

Zaciszne okolice Krakowa – Ojcowski Park Narodowy

Zastanawiacie się, co robić w weekend, a mieszkacie w Krakowie lub jego okolicach? Mamy dla Was świetną propozycję – zapraszamy na wycieczkę po Ojcowskim Parku Narodowym!

Ojcowski Park Narodowy znajduje się niedaleko Krakowa, (około  20 km, w kierunku północym) i stanowi południową część Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Ten niewielki (w zasadzie najmniejszy w Polsce), ale jakże urokliwy park, jest idealnym miejscem na jednodniowy lub weekendowy wypad dla każdego, niezależnie od wieku czy kondycji. Park oferuje kilka szlaków: czerwony, niebieski, żółty, zielony i czarny. (Ich przebieg możecie prześledzić na stronie Ojcowskiego Parku Narodowego.)

W ostatnią niedzielę wybraliśmy się w trójkę, z Mariuszem, na krótką wycieczkę po parku. Naszą pierwszą destynacją była Pieskowa Skała, a główny punkt stanowiła słynna Maczuga Herkulesa. Ma ona wysokość 25 metrów, a na jej szczycie znajduje się krzyż upamiętniający jej zdobycie w 1933 roku. Przyznam, że tak jak za dziecka, tak i tym razem maczuga zrobiła na mnie wrażenie. Efekt psuła jedynie pogoda, gdyż prawie cały dzień, słońce przysłaniały chmury.

Cześć! 🙂
Oprócz robienia zdjęć krajobrazowych i prowadzenia bloga, zajmujemy się również fotografią profesjonalnie.

Wejdź na nasze portfolio i zamów u nas sesję zdjęciową!

Maczuga Herkulesa

Przeszliśmy się kawałek żółtym szlakiem prowadzącym wokół maczugi do Zamku Pieskowa Skała. Niestety wejście na dziedziniec było zamknięte z powodu prac remontowych, (które według tablicy informacyjnej miały się skończyć w grudniu ubiegłego roku). Porobiliśmy zdjęcia i wróciliśmy do auta, kierując się w stronę Ojcowa.

Niezaprzeczalnie, główną atrakcję miejscowości stanowi Kaplica na Wodzie. Nie sposób nie zauważyć tego niewielkiego kościoła, gdyż znajduje się przy głównej drodze z Pieskowej Skały do Ojcowa, a ponadto przyciąga wzrok naprawdę ładnym wyglądem.

Kaplica na Wodzie

Niedaleko kościoła, na wzgórzu, znajduje się średniowieczny zamek. Został wybudowany na polecenie Kazimierza Wielkiego i jest częścią tzw. Szlaku Orlich Gniazd (wchodząc w skład 25 warowni). Dziedziniec zamku otwarty jest od kwietnia do października, a wstęp jest płatny.

Zamek Średniowieczny
Widok z zamku

Po zwiedzeniu zamku z zewnątrz, udaliśmy się na niedługi spacer. Najpierw weszliśmy szlakiem czarnym na Złotą Górę. Następnie zeszliśmy zielonym do doliny Sąspowskiej i odbiliśmy na żółty szlak, gdzie mogliśmy podziwiać bardziej „dzikie” zakątki parku. Ta ostatnia część zdecydowanie mi się najbardziej podobała. Trasa prowadzi wzdłuż potoku – Sąspówki. Można tu pozachwycać się dziełami bobrów czy pooglądać szaleństwa dzikich kaczek. 😉 A dodatkowo widoki umilają ogromne wapienne skały, wyłaniające się co jakiś czas z prawej lub lewej strony. Całość jest naprawdę urokliwa! 🙂

Dolina Sąspowska

Przejście tej trasy zajęło nam około 2 godzin. Zrobiliśmy pętelkę, więc zakończyliśmy spacer, w miejscu, w którym go zaczęliśmy. 🙂

Pozostałe atrakcje parku, które czekają na nasze odkrycie: Pustelnia Bł. Salomei w Grodzisku, Muzeum im. Władysława Szafera, Grota Łokietka oraz Jaskinia Ciemna w Ojcowie, Źródełko Miłości, Wzgórze Okopy oraz inne ciekawe skałki wapienne – Igła Deotymy, Brama Krakowska, Dupa Słonia ( 😀 ), Rękawica. 😉

A czy Wam udało się już coś zwiedzić w Ojcowskim Parku Narodowym? 🙂

Cześć! 🙂

Wejdź na nasze portfolio i zamów u nas sesję zdjęciową!

Ciągle szuka swojego miejsca na świecie, a opisywanie przebytych wędrówek i podróży jest "lekarstwem" na jej introwertyzm. Uwielbia utrwalać piękne miejsca i niepowtarzalne momenty na fotografiach. Jest uzależniona od muzyki, trochę kucharzy i rozmyśla, które miejsce będzie kolejną destynacją. Zobacz moje codzienne zdjęcia na tookapic